SVDB Nieuws
Geplaatst door stefanie fokkema   
donderdag 10 december 2020 19:14

Nawoord Bert Lammers

Mijn ouders en familieleden waren lid van SVDB. Harm Ebbinge, een oom van mij, was zelfs voorzitter. In 2011 trad ik in zijn voetsporen en werd toen benoemd tot voorzitter. Na negen jaar het voorzitterschap te hebben bekleed heb ik besloten mij niet herkiesbaar te stellen en ruimte te maken voor iemand die weer een nieuwe kijk op de vereniging heeft.

Gelukkig heeft Jan Blok zich beschikbaar gesteld en neemt hij het stokje van mij over.

In die negen jaar heb ik veel mooie momenten mogen meemaken. Twee jubilea gevierd. Het eerste was in 2012 toen wij samen met de VVV een reünie organiseerden en als afsluiting een feestavond met de band Sound of Time uit Amen. Het tweede jubileum vierden wij samen met de 100 jarige ijsvereniging. Een heuse kunstijsbaan werd op het plein voor het dorpshuis neergelegd, en afsluitend was er een stamppotbuffet. Maar de absolute highlight was het optreden van oud schaatser Ard Schenk, die verhalen vertelde uit de oude doos.

Tot de mooie momenten horen de jaarlijkse veldloop en het pinkstervolleybaltoernooi. Deze evenementen zijn niet mogelijk als er niet zo’n grote schare aan vrijwilligers was om dit allemaal te realiseren. De samenwerking met de andere verenigingen binnen de Broekstreek verloopt prima.

Samen krijgen wij veel voor elkaar. Zo zie je maar hoe een kleine gemeenschap groot kan zijn!

Moeilijke momenten waren er ook, vooral toen we geconfronteerd werden met een enorme contributieverhoging van onze jeugdafdeling voet- en volleybal.

Projecten die gerealiseerd werden waren de renovatie van het kleedgebouw, de aanschaf van een beregeningsinstallatie en het vervangen van de lichtinstallatie.

Wij waren net bezig om SVDB toekomstbestendig te maken in het forum “SVDB in de Toekomst”, toen de Coronapandemie roet in het water gooide.

Ik spreek de wens uit dat het bestuur o.l.v. de nieuwe voorzitter hier mee verder gaat!

Ik wens het bestuur en de vereniging voor de toekomst veel succes!

Met sportieve groet,

Bert Lammers

Grote Clubactie

Beste Broekstrekers, het ging een beetje anders dan anders dit jaar, maar er zijn 213 loten verkocht in de Broekstreek en omstreken. Namens het bestuur van SVDB hartelijk dank hiervoor. Op 9 december 2020 vindt de trekking plaats gevolgd door de trekkingsuitslag op 10 december 2020.

De uitslag wordt gepubliceerd in het mededelingenblad. Alle kopers en verkopers nogmaals bedankt.