Kort verslag van de algemene ledenvergadering 4 oktober 2018 SVDB
Geplaatst door Hennie Russchen
woensdag 17 oktober 2018 10:19

Gast spreker Anne Prins Sport Drenthe

Anne Prins Is beleidsmedewerker van Sport Drenthe. Het bestuur van SVDB heeft hem gevraagd zijn visie te geven hoe onze vereniging met vertrouwen de toekomst tegemoet kan gaan. SVDB heeft net als de meeste andere verenigingen te maken met een terugloop van leden, vrijwilligers, trainers en donateurs. SVDB wil graag de leden betrekken bij een proces om de vereniging in de toekomst te behouden voor de Broekstreek.

De vraag is of SVDB over 10 jaar nog wel bestaat. Hoe kunnen we als vereniging overeind blijven. We moeten ons zelf een aantal vragen stellen. Wat zijn de taken van de vereniging? Waar is behoefte aan? Zijn er andere wensen? Wat hebben we te bieden? Wat past bij het dorp (identiteit en cultuur)? Wat wordt er van leden verwacht? Deze vragen en anderen zullen ge├»nventariseerd moeten worden. Anne prins wil ons hierbij helpen. Het gaat met name om de leden. Hij wil samen met de leden, dorpsgenoten en bestuur aan de slag gaan. Graag willen we een oproep doen voor een aantal personen die meedenkt over de toekomst van SVDB. Hoe kunnen we er voor zorgen dat SVDB blijft bestaan. Meld je aan op Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. !

Verder zijn de volgende onderwerpen aan de orde geweest. Het financieel jaarverslag, verslag kascommissie, de contributie inning en de begroting. Ook zijn we nog steeds op zoek naar een gymleraar of gymlerares.

Verkiezing kascommissie: Henk Suichies treedt af. Piet kroon treedt nu toe. Henk Dekker zit er nog een jaar in. Als reserve lid wordt David Kremer benoemd.

Helaas is Tineke Berger afgetreden als voorzitter volleybal. Ze heeft zich niet herkiesbaar gesteld. Er hebben zich geen nieuwe kandidaten gemeld. Hierbij ook een oproep voor een voorzitter volleybal. Meld je aan op Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. !